• Sitemizde hiç bir şekilde yasa dışı bahis ve kumar oynatılmamaktadır! Devrebet Forum Sitesi, Türkçe dilini kullanan ve Türkiye dışında yaşayan kişileri bilgilendirmek amacıyla düzenlenmektedir. Devrebet Forum sitesinde tanıtılan bahis firmaları Türkiye Cumhuriyeti kanunlarınca yasal olmayabilir, Türkiye'de ikamet eden ve paylaştığımız iddaa tahminlerini takip eden kişiler Sportoto bayileri olan; Bilyoner, Nesine, Tuttur, Birebin, Misli ve Oley web sitelerinden bahis yapmalıdır. Digitürk ve D-Smart gibi platformların sahip olduğu telif haklarından ötürü sitemizde yayınlarına yer verilmemektedir.

    Skype : live:.cid.a929326185b46229

Yeşil yakıttan güç alan ilk transatlantik uçuş yapılacak

Alemci

Member
Yeşil yakıttan güç alan ilk transatlantik uçuş yapılacak

İngiltere'den ABD'ye yapılacak bir uçuşta ilk kez yüzde yüz yeşil enerji kullanılacak. Atık yağlar ve mısır posasından üretilen sürdürülebilir havacılık yakıtı, yoğun emisyona sahip kerosene (gaz yağı) alternatif olabilir.

Havacılık sektörü karbon emisyonuna artıran alanların başında geliyor. Yolcu ve kargo jetleri yakıt olarak Türkçe'de gaz yağı olarak bilinen kerosen kullanıyor.

Son yıllarda sürdürülebilir havacılık yakıtı geliştirmeye yönelik çalışmalar öne çıkıyor. İngiltere hükümetinin desteklediği bir uçuşla alternatif yakıttan güç alan ilk transatlantik uçuş gerçekleştirilecek.

Virgin Atlantic'in uçağı İngiltere'nin başkenti Londra'da bulunan Heathrow Havalimanı'ndan kalkacak ve ABD'nin New York kentindeki John F. Kennedy Havalimanı'na iniş gerçekleştirecek.

Dünyanın en gözde uçuş rotalarından biri olan bu rotada gerçekleştirlecek olan yolculukta 50 ton sürdürülebilir havacılık yakıtı kullanılacak.

Boeing 787 tipi uçağın gerçekleştireceği uçuşta kullanılan yakıt Rolls-Royce, BP gibi dev şirketlerin de dahil olduğu proje kapsamında geliştirildi. Üretilen yakıtın yüzde 88'i atık yağlardan elde edilirken kalanı için mısır üretiminin artıkları kullanıldı. KEROSENE ALTERNATİF OLABİLİR Havacılık sektöründe ağırlıklı olarak kerosen kullanılıyor. Alternatif yakıtlar bazı yakıtlara karıştırılsa da bu oran dünya genelinde tüketilen uçuş yakıtlarının binde birine bile tekabül etmiyor. Sürdürülebilir yakıt kerosenden daha maliyetli ve halen üretimi çok az. İngiltere hükümeti 2025'e kadar bu yakıtı üreten beş enerji şirketini desteklemeyi hedefliyor. Yeni yakıtlarla uçuşların karbon emisyonunun yüzde 70 kadar azaltılabileceği tahmin ediliyor. İngiltere hükümeti ise 2030'a uçuşlarda en az yüzde 10 yeşil yakıt zorunluğu getirmeyi planlıyor.
 
Üst