Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, 30 Kasım-1 Aralık tarihlerinde Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleştirilen, bölgenin en önemli inovasyon etkinliği olan InMerge Innovation Summit’in ana destekçileri arasında yer aldı. Azerbaycan Cumhurbaşkanı Yardımcısı Shahmar Movsumov, Azerbaycan Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı Rashad Nabiyev, Azerbaycan Ekonomi Bakan Yardımcısı Elnur Aliyev, Apple’ın kurucularından Steve Wozniak, Shazam Kurucusu ve CEO’su Chris Barton, Tesla’nın kurucu ortağı ve CTO’su JB Straubel ve PASHA Holding CEO’su Jalal Gasimov gibi önemli isimlerin ve kanaat önderlerinin yer aldığı etkinliği yaklaşık 3 bin kişi takip etti.Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan’ın açılış konuşmacılarından olduğu etkinlikte Trendyol’un Azerbaycan Genel Müdürü İrem Yılandil de farklı oturumlarda bilgi ve deneyimlerini izleyenlere aktardı. Türkiye’nin lider e-ticaret şirketi olduklarını belirten Erdem İnan, “Amacımız Avrupa, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri’nin de içinde olduğu bölgenin lider e-ticaret şirketi olmak ve 300 binden fazla yerli üretici ve esnafımızı bu bölgeye satış yapar hale getirmek” dedi.
Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, InMerge Innovation Summit kapsamında, Bakü’de basın mensuplarıyla bir araya geldi. İnan toplantıda Trendyol’un Azerbaycan pazarına ilişkin sonuçlarını değerlendirirken, yurt dışı açılım ve e-ihracat planlarından da bahsetti.
Azerbaycan pazarında 1,3 milyon müşteriye ve 6,3 milyon siparişe ulaştıklarını söyleyen İnan, “Azerbaycan’daki sonuçlarımızdan çok memnunuz. Teknolojik altyapı ve fiziki yatırımlarımız ve aynı zamanda pazarlama çalışmalarıyla, satıcılarımızla birlikte daha iyi sonuçlar elde edeceğiz. Yurt dışı açılım stratejimiz kapsamında önemli bir adım daha atıyoruz. 2024 yılı ilk çeyrek itibarıyla Doğu Avrupa pazarına açılacağız. Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile başlayacağımız pazarda önümüzdeki dönemde ülke sayısını da artıracağız” dedi. İnan, “Hedefimiz 300 bin satıcımızın tümünü Avrupa, Orta Doğu ve Körfez Ülkeleri’nin de içinde olduğu bölgeye satış yapabilir hale getirmek” şeklinde konuştu. Doğu Avrupa’da hedef 350 milyon dolar ticaret Trendyol’un Doğu Avrupa pazarına açılma planına ilişkin açıklamalarda da bulunan İnan, “Uluslararası operasyonlarımızı genişletme, daha fazla sayıda yerli üretici ve esnafı yurt dışına açma hedefimize- yeni coğrafyaları da ekleyerek- koşmaya devam ediyoruz. Türk ürünlerine o coğrafyada da büyük bir ilgi olduğunu biliyoruz. Üreticilerimizin kalite anlayışı, ürünleri ve marka konumlandırmaları için önemli potansiyel vaat eden bir pazar. Türkiye’den kısa sürelerde ve düşük maliyet ile erişimimiz olan bir bölge olması, birçok anlamda avantaj sağlıyor. Bu pazarın sunduğu avantajları kullanarak, Türk üreticilerini, ürünlerini ve markalarını yurt dışı pazarlara ulaştırıp ülkemizin e-ihracatına katkı sağlayacağız. Doğu Avrupa pazarında, 2024 yılı ilk çeyrek itibariyla öncelikle Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya’da faaliyetlerimize başlayacağız. Öncelikli ülkelerdeki faaliyetler belli bir olgunluğa eriştikten sonra ise Polonya, Slovakya ve Bulgaristan pazarlarına gireceğiz. 2024 yılı sonunda Doğu Avrupa pazarında 2 milyon aktif müşteriye ve 4 milyonun üzerinde siparişe ulaşmayı hedefliyoruz. 350 milyon dolarlık bir ticaret hacmine erişmeyi planlıyoruz” dedi. “Bu ülkeye gelmemiz Azerbaycan’daki müşterilerimizi memnun etti ” Mayıstan bu yana Azerbaycan pazarında bulunduklarını hatırlatan ve ilk günden itibaren yoğun ilgiyle karşılaştıklarını belirten Erdem İnan “Azerbaycan pazarına girmeden önce de buradaki müşterilerimizin bize olan ilgisini biliyorduk. Yurt dışından aldığımız siparişlerde Azerbaycan ilk sıradaydı. Pazara girdiğimiz günden bu yana en çok indirilen mobil uygulama olduk. Mayıs ayında işbirliğimizi açıkladığımız PASHA Holding’in Azerbaycan pazarındaki deneyimleri ile Trendyol’un teknoloji, lojistik ve üretim yetkinliklerinin yarattığı sinerjinin gücünü hissediyoruz. Amacımız bu sinerjiden de faydalanarak buradaki e-ticaret ekosistemini geliştirmek, hayatın her alanında dijital uçurumun kapatılması için çalışmak. Kardeş ülke Azerbaycan’da ABAD (Aile İşletmelerine Kolay Destek) ile bir işbirliği yaptık. Bu işbirliği sayesinde Azerbaycanlı KOBİ ve zanaatkarların el emeği ürünlerini de Trendyol platformuna dahil ettik. İlk etapta Türkiye’deki ve Azerbaycan’daki müşterilerimizin beğenisine sunduğumuz Azerbaycan’ın meşhur el sanatı ürünlerini, çok yakında Almanya ve Körfez ülkelerindeki müşterilerimizle de buluşturmayı hedefliyoruz.