• Sitemizde hiç bir şekilde yasa dışı bahis ve kumar oynatılmamaktadır! Devrebet Forum Sitesi, Türkçe dilini kullanan ve Türkiye dışında yaşayan kişileri bilgilendirmek amacıyla düzenlenmektedir. Devrebet Forum sitesinde tanıtılan bahis firmaları Türkiye Cumhuriyeti kanunlarınca yasal olmayabilir, Türkiye'de ikamet eden ve paylaştığımız iddaa tahminlerini takip eden kişiler Sportoto bayileri olan; Bilyoner, Nesine, Tuttur, Birebin, Misli ve Oley web sitelerinden bahis yapmalıdır. Digitürk ve D-Smart gibi platformların sahip olduğu telif haklarından ötürü sitemizde yayınlarına yer verilmemektedir.

    Skype : live:.cid.a929326185b46229

Batarya değişim teknolojisi hızla geliyor: Bir haftada ikinci dev ortaklık

Alemci

Member
Batarya değişim teknolojisi hızla geliyor: Bir haftada ikinci dev ortaklık

Elektrikli otomobile geçmek isteyenleri en çok endişelendiren konu menzil ve şarj süreleri. Bu süreci hızlandırmak için batarya değişim istasyonları üzerinde çalışan Çinli markalardan son haftalarda iki dev ortaklık haberi geldi. Peki nedir bu batarya değişim istasyonları, nasıl çalışır, menzil sorununa çözüm olabilir mi?

Çinli otomobil üreticilerinden Nio ve Geely, elektrikli araçlarda pil değişim teknolojisi üzerinde bir ortaklık imzaladı.

Bünyesinde Volvo, Zeekr, Polestar gibi markaları barındıran Geely, batarya değişim istasyonları konusunda en büyük yatırımcılardan olan Nio ile ortaklık imzalayan ikinci üretici oldu.

Şirketler, birbirlerinin batarya değişim sistemleriyle uyumlu araçlar geliştirmek için çalışmalar yürütecekler.

BİR HAFTADA İKİNCİ DEV ORTAKLIK

Nio, elektrikli araç satışlarında ülkesinde 8. sırada yer alıyor. Marka geçtiğimiz hafta ülkenin köklü otomotiv devi Changan Automobile ile bataryası değiştirilebilen otomobiller üretme kararı aldı. Ortaklıkla batarya değişim istasyonları kurulacak, istasyon paylaşımı ve standart bataryalar üzerinde çalışılacak.

ŞARJ YERİNE BATARYA DEĞİŞİMİ

Nio, zaten yıllardır bataryası değiştirilebilen otomobiller üretiyor ve bu istasyonları kuruyordu. Bu istasyonlar günümüzün akaryakıt istasyonları gibi çalışıyor ve boş batarya giren bir araç 3 dakikada içinde dolu batarya ile çıkabiliyor. Markanın Çin genelinde 2 bin 113 batarya değişim istasyonu ve 1 milyon şarj noktası bulunuyor.

Batarya değişim teknoloji insan müdahalesi olmadan otomatik çalışıyor.
SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR? Elektrikli otomobillerin bataryalarının tamamen dolması çok uzun süreler alabiliyor. En hızlı şarj alternatifiyle bile bu süre yüzde 20’den yüzde 80’e 20 dakika sürüyor. Batarya değişim istasyonları ise bu süreyi 3 dakikaya indirebiliyor. İstasyona gelmeden önce araç sahibi gideceği istasyonu ve batarya tercihini seçip sıraya giriyor. İstasyona geldiğinde otomatik araba yıkama makinelerinde olduğu gibi sürücüler bir bölmeye giriyor. İnsan müdahalesi olmadan otomatik çalışan sistem bitik bataryayı çıkararak, dolu olarak bekletilen şarj edilmiş bataryayı 30 saniyede araca monte ediyor.
LEScUc-wl0u4aElVGROzAw.jpg
AVRUPA’DA DA YAYILIYOR Çin’de başlayan bu değişim süreci Avrupa’da da kullanılmaya başladı. Avrupa’da ilk olarak e-taksiler için kurulan batarya değişim istasyonunu, kişisel kullanım araçları için ilk olarak Norveç’te sonrasında Hollanda, Almanya ve İsveç gibi birçok ülkede hayata geçti. Bugün 20’ye yakın batarya değiştirme istasyonu Avrupa’da kullanıma hazır.
 
Üst